Akbank, dünyaca saygın finans kuruluşu Euromoney’nin “Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi Bankası” ödülünü alan ilk Türk bankası oldu.
Dünyanın en önde gelen ve saygın finans yayın gruplarından Euromoney tarafından düzenlenen 2015 Mükemmellik Ödülleri – 2015 Excellence Awards sahiplerini buldu. Uluslararası bankacılık sektörünün büyük önem verdiği ödüllerde büyük bir başarıya imza atan Akbank, yedinci kez Türkiye’nin En İyi Bankası seçilmesinin yanı sıra Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi Bankası seçildi.
Akbank’ın çifte başarısını değerlendiren Akbank CEO’su Hakan Binbaşgil, Akbank’ın sadece Türkiye’nin değil Orta ve Doğu Avrupa’nın da en iyi bankası olduğunu öğrenmenin kendileri için büyük bir gurur olduğunu söyledi. Binbaşgil, şöyle devam etti:
“Elde ettiğimiz başarı tesadüf değil; özellikle son 4-5 yılda hızlanarak sürdürdüğümüz, vizyoner, belli bir stratejiye dayanan, istikrarlı, azimli ve motive bir takım çalışmasının sonucu. Akbank özellikle son yıllarda müşteri odaklı hizmet modeli, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesini yükselten çalışmaları, yenilikçi ürün ve hizmetleri, Direkt Bankacılık, dijitalleşme, yüksek teknoloji kullanımı gibi konularda Türkiye’de çıtayı daha da yükseltti. Bu dönemde müşterinin tercih ettiği banka olduk. Sürdürülebilirliği her zamanki gibi ön planda tutarak riski de iyi yönettik. Bütün bunların rakamsal gelişimimize çok önemli bir katkısı oldu.”
“Bankamızın finansal gücü piyasa değerimize de yansıdı”
Çok kuvvetli finansallara sahip olduklarının da altını çizen Binbaşgil, Akbank’ın elde ettiği başarılı sonuçları da şöyle açıkladı:
“Bankamız net karını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36 artırdı. Bu artışın arkasında 3 temel neden var: Daha çok tercih edilmenin getirdiği müşteri gelirlerindeki önemli artış, dijitalleşme ile elde edilen ve dünyaya örnek olabilecek verimlilik düzeyi ve de üstün risk yönetimi.
Akbank’ın çok kaliteli bir müşteri portföyü var. 2016’nın ilk çeyreğinde takipteki kredi oranımızı yüzde 2 seviyesinde tuttuk. Sektördeki en düşük takipteki kredi oranına sahibiz. Ekip olarak çeyreklik performansa değil, uzun vadeli, sürdürülebilir başarıya odaklıyız. Bu anlayışımız piyasa değerimizin gelişiminde de kendisini gösteriyor, Akbank’ın stratejisi ve ürettiği sonuçlar piyasalarca da kabul görüyor.”
Dijitalleşme ve mobil teknolojilere yatırım
Akbank’ın, Euromoney tarafından Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi Bankası seçilmesinde dijitalleşmeye verilen önemin de büyük payı olduğunun altını çizen Binbaşgil, sözlerine şöyle devam etti:
“Dijitalleşme bankacılık sektörünün geleceğini belirleyecek. Biz bunu yıllar önce gördük. Sıfırdan bir banka yaratırmışçasına engelleyici unsurları ortadan kaldırma yolunda önemli çaba sarf ettik; insan odaklı, teknolojiyle şekillenen bir dönüşüm başlattık. Dijital ve mobil kanallarımızla müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına cevap vermeye, hizmet kalitemizi artırmaya devam ediyoruz. Akbank’ta inovasyon kültürünün güçlenmesi için çok çalışıyoruz. Dijitalleşme ve mobil teknolojilere geçtiğimiz beş yılda ortalama 100-120 milyon USD yatırım yaptık. 2015 yılında Türkiye’de dijital bankacılık pazarı yüzde 21 büyürken, biz bu alanda yaklaşık yüzde 40 büyüdük. Dijital kanalları kullanan müşteri sayımız 3 milyona, mobil bankacılık aktif müşteri sayımız ise yaklaşık 2,5 milyona ulaştı. Akbank Direkt Mobil, pek çok uluslararası kuruluş tarafından Dünyanın En İyi Mobil Bankacılık Uygulaması seçildi; benchmark gösterildi. 2015 yılında Akbank Direkt Mobilden yapılan işlem adedi 90 milyondu. Bu rakam 2016’nın ilk çeyreğinde 125 milyon işleme ulaştı. Mobil müşteri aktifliğinde Batı Avrupa bankalarının da önündeyiz.”
Akbank’ın dijitalleşme hamlesinin bankanın verimliliğine de yansıdığını belirten Hakan Binbaşgil, “2011-2016 arasında gelirleri giderlerinden en fazla artan özel banka olduk. Gider-Gelir rasyomuz sadece Türkiye’nin en iyisi değil, dünyada da örnek gösterilebilecek nitelikte. Yakalamış olduğumuz bu yüksek verimlilik düzeyi ilerideki dönemlerde de Akbank’a önemli rekabet avantajı sağlamaya devam edecektir” ifadelerini kullandı.
“Hizmet kalitesi yakın takibimizde”
Son yıllarda binden fazla süreç iyileştirmesi yaptıklarını, bu sayede müşterilerine 4,5 milyon saat daha fazla zaman ayırmaya başladıklarını vurgulayan Binbaşgil, “900’e yakın şubemizin, mobil ve dijital kanallarımızın hizmet kalitesini her gün ölçüyoruz. 14 bin Akbanklının her birinin kalite skoru var. Bağımsız firmalar tarafından müşteri araştırmaları gerçekleştiriyor, her yıl en üst sıralardaki yerimizi sağlamlaştırmaya çalışıyoruz. Bu stratejimiz devam edecek” diye konuştu.
Hakan Binbaşgil: “En büyük pay çalışanlarımızın”
Açıklamasını, “Sadece Türkiye’nin değil Orta ve Doğu Avrupa’nın da en iyi bankası olmamızda en büyük pay şüphesiz ki çalışanlarımızın; her şeyin başı çalışan kalitesi” diye sürdüren Binbaşgil, “Bankacılıktaki değişime sadece ayak uydurmak değil, bu değişimi yönlendirmek istiyorsanız, kaliteli bir çalışan kadrosu şart. Ben de Akbanklılarla ve başardıklarıyla büyük gurur duyuyorum.” dedi.
Akbank’ın Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi Bankası seçilmesinin, Türk Bankacılık sektörünün gücünün de bir yansıması olduğunu vurgulayan Hakan Binbaşgil, sektör için de şu değerlendirmeleri yaptı:
“Türk bankacılık sektörü rekabetçi. Sektörümüz yaratıcı. Çok kaliteli insan kaynaklarına sahip. İnovasyona ve teknolojik gelişimlere açık. Ekonomik göstergeleri ve performansı çok iyi. Türkiye bankacılık sektörü dünyanın en iyilerinden. Bizim de Akbank olarak böyle bir sektörün en iyisi seçilmemiz ve bu sayede de Orta ve Doğu Avrupa’nın en iyisi olmamız hepimizi gururlandırıyor. Gelecek başarılar için tüm Akbanklılara şevk veriyor. Bu başarıda katkısı olan tüm paydaşlarımızı bir kez daha canı gönülden kutlar, hepsine teker teker teşekkür ederim.”
(7)