Şekerleme sektörünün önde gelen firmalarından Elvan, “Ramazan Bayramı’nda doğuda şeker, batıda çikolata yenir” gerçeğini değiştirmeye hazırlanıyor. Türkiye’de ilk olan ve ‘Ne şeker ne çikolata: Hem şeker hem çikolata’ olarak tanımlanan Fondante ile hem doğuda hem batıda tüketiciler hem şeker hem çikolata yiyebilecekler.
Global Top 100 listesindeki hızlı yükselişiyle dikkatleri çeken ve son 2 yıldır İstanbul İhracatçılar Birliği’ne göre sektör ihracat şampiyonu olarak ödüllendirilen Elvan Grubu, iç piyasada yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre %65’lik bir büyümeye imza attı.
Elvan, ulusal zincirlere de girdi
Elvan’ın global marka yolculuğunu ve Türkiye’deki rekor büyümesinin dinamiklerini paylaştığı basın toplantısında konuşan Elvan Grubu CEO’su Özmen Genç, Türkiye’de yakın bir geçmişe kadar en çok “Ürünler çok güzel, ancak bulamıyoruz” şeklinde şikayetleri aldıklarını söyledi. Genç, şunları kaydetti:
“Ürünlerimizden ikram ettiğim herkes, ‘Çok güzeller, peki bunları nereden bulabiliriz?’ sorusunu soruyordu. Bu soruya olumlu cevap verebilmeyi kendimize görev edindik ve gelinen noktada Makrocenter, Carrefour, Migros ve A101 gibi ulusal zincirlere de girdik. Geçen yıl yurt genelinde bulunulan nokta sayısı 67 bin 52 idi, bu sayı 85 bine çıktı. Ulusal zincir noktalarında ise yüzde 100’e yakın bir artış söz konusu. 2015 sonunda 6 bin 526 noktada bulunuyorken bu yılın ilk 4 ayında bu sayı 13 binlere çıktı.
2016 yılı Elvan için iç piyasada tarihi bir yıl olacak. 1990’larda başlayan ve ihracat şampiyonluğu ile sonuçlanan çeyrek yüzyıllık dünya deneyiminden sonra Türkiye’de ilk defa bu yıl bu kadar yaygın oluyoruz. Yıl sonunda 90 bin noktaya ulaşmış olacağız. İlk 6 ayda yüzde 65 seviyesinde gerçekleşen büyümenin de 2016 sonunda yüzde 91’i bulmasını planlıyoruz.
Marka yatırımlarımız da sürüyor. Son yıllarda pazarlama bütçemizi 20 kat artırmamız bunun bir göstergesi. Sektörde ilk ve yenilikçi ürünler geliştirme stratejisini uygulamaya devam edeceğiz.”
Fondante ile Doğu-Batı sentezi!
Elvan Grubu’nun ürünlerini yurt içine pazarlayan Cici Pazarlama Genel Müdürü Mustafa Arslan da, iç piyasada 2016’nın hasat yılı olduğunu belirterek, “Cici Pazarlama olarak geçen yıl yüzde 30’luk bir büyüme kaydettik. 2016’nın ilk yarısında ise bir önceki yıl büyümesini katladık. Yıl sonunda büyümeyi üçe katlayacak şekilde çalışıyoruz” dedi.
Elvan Grubu Pazarlama Müdürü Tarık Muhaffel ise rekor büyümeyi getiren dinamiklerin başında Fondante gibi yenilikçi ürünlerin olduğunu açıkladı. “Ne şeker ne çikolata: Hem şeker hem çikolata” olarak tanımladıkları Fondante’nin Türkiye’de muadili bulunmadığını vurgulayan Tarık Muhaffel, “Ekonomik nedenlerle Türkiye’nin doğusu bayramda şeker, batısı ise çikolata tüketiyordu. Ancak bu bayramda Fondante ile hem şeker hem de çikolata tüketebilecekler. Dolayısıyla biz bu ürünümüzle doğu-batı sentezi de yapıyoruz.”
Tarık Muhaffel, yeni çekilen Fondante reklam filmiyle bayrama kampanyalı gireceklerini kaydetti.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(46)