Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nün akademik denetiminde yürütülen Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nın beşincisinde geri sayım sürüyor. Holdingler, enerji, beyaz eşya, GSM, inşaat, otomobil, hazır giyim, gıda, ilaç, ulaşım, bankacılık, elektronik eşya, turizm, sigorta, eğitim, makine, mobilya, perakende, alkolsüz içecek ve akaryakıt sektörlerindeki şirketlerin itibarının ölçümlendiği araştırmanın sonuçları iki hafta sonra açıklanacak.
Türkiye’nin en itibarlı markası iki hafta sonra açıklanıyor. Bu yıl ilk kez 20 ayrı kategoride yapılan Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nın saha verileri, Prof. Dr. Ali Hakan Büyüklü başkanlığındaki Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü öğretim üyelerince akademik olarak denetlendi ve rapor haline getirildi.
Türkiye İtibar Endeksi Araştırması
CATI yani bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi ile Türkiye çapında gerçekleştirilen araştırmada; holdingler, enerji, beyaz eşya, GSM, inşaat, otomobil, hazır giyim, gıda, ilaç, ulaşım, bankacılık, elektronik eşya, turizm, sigorta, eğitim, makine, mobilya, perakende, alkolsüz içecek ve akaryakıt sektörlerindeki şirketlerin itibarı ölçümleniyor. Sonuçlar, Eylül ayı içerisinde açıklanacak.
İtibar ve algı konularında kat edilen mesafe ölçümleniyor
İtibar Atölyesi Başkanı Ertan Acar, ülkemizde ekonominin lokomotif sektörleri ekseninde itibarı oluşturan etkenleri belirlemek, sektörlerin itibarlarını kıyaslamak, şirketlerin sektörlerinde ve Türkiye genelindeki diğer şirketlere göre nasıl konumlandırıldıklarını ölçümlemek, kurumsal itibar yönetimi alanında bir referans kaynağı oluşturmak amacıyla yola çıkan Türkiye İtibar Endeksi’nin, aynı zamanda ülkemizde sektörlerin gelişimlerini takip edebilmek, yıllar boyunca itibar ve algı konularında kat ettikleri yolları ölçümleyebilmek amacı ile yapıldığını söyledi. Ertan Acar, şunları kaydetti:
“Önümüzdeki günlerde tamamlanacak olan TİE araştırmasının sonuçları, Eylül ayı içerisinde kamuoyuna duyurulacak. 2015 araştırması, farklı ve sürpriz sonuçlarla geliyor.
Bu yıl ile birlikte Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nda holdingler, enerji, beyaz eşya, GSM, inşaat, otomobil, hazır giyim, gıda, ilaç, ulaşım, bankacılık, elektronik eşya, turizm, sigorta, eğitim, makine, mobilya, perakende, alkolsüz içecek ve akaryakıt sektörlerindeki şirketlerin itibarı ölçümleniyor. Seçkin akademisyenlerce hazırlanacak Türkiye İtibar Endeksi Raporu, ülke ekonomimizin lokomotif sektörlerindeki firmaların gelişimine, kurumsallaşmasına ve ülkemize daha çok katkı yapmasını sağlayan bir pusula ve navigasyon aracı görevi üstlenecek.”
Geçen yılki araştırmada gıda sektöründe en itibarlı marka Ülker, içecek sektöründe Pınar olmuştu.
(4)