Mediacat tarafından düzenlenen Türkiye’nin sevilen markalarının belirlendiği “En Samimi Marka Araştırması 2017” sonuçları açıklandı. Soğuk Çay’da Lipton Ice Tea, Makarna’da Nuh’un Ankara Makarnası, Ketçap’da Tat, Bebek Maması’nda Aptamil en samimi markalar oldu.
MediaCat için Ipsos tarafından 2007 yılından bu yana yürütülen Türkiye’nin En Samimi Markaları Araştırması’nın son güncellemesi yapıldı.
MediaCat ve Ipsos işbirliğinde gerçekleştirilen ve tüketicilerin “en samimi bulduğu markaların hangileri olduğu” sorusuna yanıt arayan Türkiye’nin En Samimi Markaları Araştırması, 31 Ekim-27 Kasım 2016 tarihlerinde gerçekleştirilen saha çalışmasıyla yenilendi. Araştırma, Türkiye kent nüfusu temsili 1.200 kişiyle bilgisayar destekli telefon görüşmeleri yöntemiyle gerçekleştirildi.
Yılın en samimi markaları
Türkiye’nin En Samimi Markaları araştırması bu yıl 10 farklı kategoride ve kategori bağımsız olarak en samimi markaları belirledi.
“İyi Giyinmek Herkesin Hakkı” misyonu ve “ulaşılabilir moda” anlayışıyla faaliyet gösteren LC Waikiki, bir önceki yılın zirvesindeki marka Arçelik’i geride bırakarak, kategori bağımsız en samimi marka seçildi.
Soğuk çayda Lipton, makarnada Nuh’un Ankara Makarnası
Gıda ve içecek sektörünün Soğuk Çay kategorisinde Lipton Ice Tea, Makarna kategorisinde Nuh’un Ankara Makarnası, Ketçap kategorisinde Tat, Bebek Maması kategorisinde Aptamil, Türkiye’nin En Samimi Markaları seçildiler.
Türkiye’nin en samimi markaları kategorilere göre şöyle:
“Günlük hayatın parçası olanlar öne çıkıyor”
Araştırma sonuçlarını değerlendiren Ipsos Connect İletişim Araştırmaları Direktörü Esra Dilek Tanyaş, şunları söyledi:
“2016 yılında kategori bağımsız ‘en samimi’ olarak algılanan ilk 10 marka listesinde, önceki yıllarda olduğu gibi günlük hayatın bir parçası olan giyim ve gıda markaları yine ön plana çıkıyor. Bu markaları takip edense teknoloji markaları olarak göze çarpıyor.
Kategori bağımsız en samimi marka sıralamasında bu yıl liderliğin el değiştirdiğini görüyoruz. Arçelik’i geride bırakan LC Waikiki, bu unvanını yeni sahibi. Geçen yılki yerini kaptırsa da Arçelik, global gücünü farklı ülkelerdeki örneklerle anlatan ve milli duygulara değen ‘Bu topraklardan çıktık, tüm dünyayı memleketimiz yaptık’ iletişimiyle de samimi marka gücünü korumayı başarıyor.
Mutluluk ve eğlence sunanlar samimiyeti koruyor
Gıda kategorisinin öne çıkan markası ise önemli bir sıçrama kaydederek 11’inci sıradan altıncı sıraya yerleşen ETİ. Senelerdir lezzetle mutluluk dağıtan ETİ, Ekim ayında yayına giren neşeli kurumsal reklam filminin ana teması ‘7’den 77’ye mutluluk’la iletişimini sürdürmüştü. Efsane, dillere pelesenk olmuş şarkısıyla tekrar “mutluluk denince akla” dedirten marka, samimi duruşunu kuvvetlendirmiş görünüyor.
Yetkinliklerine duyulan güvenin yanı sıra, duygu dünyamıza ‘mutluluk’ ve ‘eğlence’ sunan markalar sıcaklık hissi vermeye, samimi marka olmaya devam ediyorlar.”
Araştırmadan her kategoriye ilişkin detaylı sonuçlar, MediaCat’in Şubat 2017 sayısında yer alıyor.
(112)