Brand Finance’in Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası 2017 listesinde, 9 Türk Bankası yer aldı. Listede yer alan bankalar, 6 yıldır Türk bankaları arasında zirveyi kaptırmayan Akbank ile Garanti Bankası, Ziraat Bankası, Türkiye İş Bankası, Yapı Kredi, Halkbank, Vakıfbank, Denizbank ve TEB oldu.
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in gerçekleştirdiği Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası 2017 araştırması yayınlandı.
Akbank unvanını korudu!
Marka gücü, şirketin finansal performansı, sektörün gelişimi ve ekonomik görünümle ilgili çok sayıda kritere göre yapılan BrandFinance araştırmasında Akbank, 6. kez üst üste Türkiye’nin En Değerli Banka Markası oldu. 2017 yılındaki 1 milyar 579 milyon dolar marka değeriyle Türkiye’nin En Değerli Banka Markası unvanını koruyan Akbank, genel sıralamada ise bir önceki yıla göre 116’ıncı sıradan 127’inci sıraya geriledi.
Bir önceki yıl 944 milyon dolar olan marka değerini yüzde 39’luk artışla, 1 milyar 312 milyon dolara çıkaran Ziraat Bankası, 2017 listesinde 23 sıra yukarıya çıktı ve genel listede 145’inci sırayı aldı. Banka böylelikle, Türkiye’nin marka değeri en hızlı yükselen bankası olarak kaydedildi.
Listeye giren diğer Türk bankaları ise Garanti Bankası (128), Türkiye İş Bankası (150), Yapı Kredi (178), Halkbank (196), Vakıfbank (233), Denizbank (323) ve TEB (446) oldu.
“Markamız bizim gözbebeğimiz”
Akbank’ın bugün Türkiye’nin en köklü, en güvenilir kurumları arasında yer aldığını belirten Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, şunları söyledi:
“Brand Finance araştırmasının da müşterilerimiz ve diğer tüm paydaşlarımızın bankamıza duyduğu güvene paralel bir şekilde sonuçlandığını görmek bizi çok mutlu ediyor. Markamız bizim gözbebeğimiz. Bu yıl 6. kez üst üste yinelenen başarımız, markamızı geliştirme yolunda attığımız adımların ve kurulduğumuz günden bu yana yaptığımız yatırımların doğruluğunu bir kez daha kanıtlıyor.
“Bankacılık ekonomik gelişime yön veren sektör”
Bankacılık her zaman ekonomik hayatın odağında olan, teknoloji ve gelişime yön veren bir sektör oldu. Bugün müşterilerimiz bizleri sadece diğer bankalarla değil, Google ve Amazon gibi teknoloji devleriyle karşılaştırıyor. Teknoloji ve yenilik odaklı stratejimiz, müşterilerimize sunduğumuz yenilikçi ürün ve hizmetleri desteklerken, Akbank gibi köklü bir markayı yenileyip, besliyor. Akbank markasının en önemli unsuru Türkiye’nin en iyileri arasındaki Akbanklılar. Markamızın gücüne güç katan müşterilerimiz, hissedarlarımız ve tüm Akbanklılara teşekkür ederim.”
(15)