Marketlere talep arttı. Bu eğilime uyumlu olarak yerel perakende gruplarının satış geliri 10 milyar doları aştı. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Mustafa Altunbilek, toplam market satışlarında bu grupların payının yüzde 37,7 olduğunu bildirdi.
Altunbilek, perakende sektöründe yerelin ağırlığının arttığına işaret ederek şunları dile getirdi:
“TPF olarak 329 üyemiz, 4 bine yaklaşan satış noktamız, 70 bine yakın çalışanımız ve 2,5 milyona varan metrekare alanımız ile perakende sektörü içinde önemli bir gücü temsil ediyoruz. KKTC de dahil Türkiye’de toplamda 16 PERDER’in çatı örgütüyüz. Yerel zincir marketleri toplamına baktığımızda 10 milyar doları aşkın satış gelirini ifade ediyoruz.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve Nielsen verilerine göre perakende sektörünün milli gelir içinde payı yüzde 28,2 (546 milyon 745 bin 995 lira). Gıda perakendesinin payı ise yüzde 15,2 (295 milyon 187 bin 93 lira). Yerel perakendeciler olarak toplam market satışından aldığımız payı arttırmaya devam ediyoruz. Bu çerçevede toplam market grupları içinde yerel perakendenin satış payı ise şu an itibari ile yüzde 37,7.”
Mustafa Altunbilek, tüketicilerin perakende giderlerine de değindi. Giderlerin oransal olarak 2015 ilk 3 ayında yüzde 21, 2016’nın aynı döneminde yüzde 22 arttığına temas etti.
Marketlerden yapılan alım satımın da arttığını belirten TPF Başkanı Altunbilek, şöyle devam etti:
“Yine TÜİK ve Nielsen’in verilerine dayanarak, hızlı tüketim ürünlerinin ilk 3 ayda (sigara ve alkol dışında) 10,3 arttığını belirtebiliriz. Yerel perakendede artış oranı ise aynı dönemde yüzde 13 oldu.
Federasyonumuz, derneklerimiz, üyelerimiz ile hemen her şehirde yerele dokunabilme gücümüz sayesinde sektörde yenilikleri ve talepleri görebiliyor, bu sayede sorunlara lokal öneriler ortaya koyabiliyoruz. Bu da bizi büyüme anlamında bir adım öne çıkarıyor. TPF olarak sene sonunda ise yüzde 10 büyüme öngörüyoruz.”
(4)