Premium çikolata kategorisinde 90 yılı ardında bırakan Yıldız Holding markalarından Godiva, yeni yaşını Brüksel, Londra ve New York’un ardından İstanbul’da verdiği özel bir davetle kutladı. Davette Ahmet Güneştekin’in “Lady Godiva’nın Başkaldırısı” adlı özel eseri de sergilendi.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker ve Sanatçı Ahmet Güneştekin’in katılımıyla gerçekleşen davete, Mustafa Taviloğlu, Yalçın Ayaydın, Rona Yırcalı, Aziz Yıldırım gibi iş dünyasının temsilcilerinin yanı sıra İnci Aksoy, Nazan Ölçer, Yahşi ve Maria Baraz, Nebahat Çehre, Arzum Onan, Kubat, Zara gibi sanat dünyasından isimler de katıldı. Esra Oflaz Güvenkaya, Derin Mermerci, Sedef Baran, Dilek Hanif, Etel Baler, Siren Ertan, Esra Kaktüs, Sitare Akdilek, Elif Dürüst, Elif-Kerem Gönlüm, Sinem Yıldırım, Tanem Sivar ve Ayşe Tolga Ferhan İstanbullu da davetliler arasındaydı.
Sanatçı Ahmet Güneştekin’in markanın 90’ıncı yıldönümü için hazırladığı özel eser Lady Godiva’nın Başkaldırısı’nın sergilendiği kutlamada, Godiva’nın özel olarak tasarladığı Gold Yıldönümü Koleksiyonu’nun tadımı yapılırken, davetliler Godiva 2017 Yeni Yıl Koleksiyonu’nu da deneme fırsatına eriştiler.
Amerika ve Japonya’da premium çikolata pazarı lideri
Etkinlikte konuşan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, “Göz bebeğimiz markalarımızdan biri olan Godiva’nın 90 yıllık çikolata uzmanlığını ve mirasını kutluyoruz. Brüksel, Londra, New York’tan sonra kutlamalarımızın son ayağı için burada bir araya geldik. Godiva’nın 90’ıncı yılında çok zarif bir sanat eseri ortaya koyarak bu günü daha anlamlı kılan değerli sanatçımız Ahmet Güneştekin’e yürekten teşekkür ediyorum” dedi.
Ali Ülker, Godiva’nın Yıldız Holding yolculuğunu da şöyle anlattı:
“Godiva 2008 yılında ailemize katıldı. Godiva gibi global bir markayı satın almak bize çok şey kattı. Aynı şekilde onlar da bizim girişimci yönümüzden faydalandılar. Yaptığımız yatırımlarla Godiva, Amerika ve Japonya pazarının premium çikolatada lider oyuncusu olmaya devam ediyor. Japonya işimiz ise 2010’dan itibaren ikiye katlandı. Amerika dışındaki ciro oranımızın yüzde 70’ine ulaştı. Premium çikolata olarak farkındalık oranı yüzde 90. Bununla beraber, Godiva markası Çin, Endonezya, Tayland, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Güney Kore ve Türkiye’ye Yıldız Holding ile girdi. Godiva’nın Çin’deki cirosu şu anda 100 milyon USD.”
Lady Godiva’nın Başkaldırısı
Kutlamada Lady Godiva’nın Başkaldırısı adlı özel eseri sergilenen sanatçı Ahmet Güneştekin, eseri hazırlarken Lady Godiva’nın cesaretinden ilham aldığını belirterek, “Lady Godiva da bir performans sanatçısıydı bana göre. Sanat dahil olmak üzere, insanlık mirasının temelini cesur insanların attığını düşünüyorum. İnsanlığın ortak mirasına dahil olacak bu sanat eserinin de Lady Godiva’nın cesaretini yansıtmasını istedim” şeklinde konuştu.
Godiva’dan 90’ıncı yıla özel Gold Yıldönümü Koleksiyonu
Godiva’nın 90 yıllık mirası, çikolata uzmanlığı, estetik bakış açısı ve inovasyon yaklaşımını yansıtan kutlamada, Godiva’nın özel olarak tasarladığı Gold Yıldönümü Koleksiyonu’nun da tadımı yapıldı.
Davette ayrıca, yeni yıl kutlamalarına eşlik edecek enfes pralin çikolataları, trüfleri ve özel olarak tasarlanmış serisiyle Godiva 2017 Yeni Yıl koleksiyonu, davetlilerin beğenisine sunuldu. Godiva, Avrupa’nın klasiklerinden biri olan Yeni Yıl Keki Bûche de Noël geleneğini yenilikçi bir yaklaşımla yorumladı. Godiva’nın Baş Çikolata Şefi Thierry Muret, Bûche de Noël’i modern bir tarifle yorumlayarak koleksiyon için üç yeni çikolata hazırladı: Chestnut Crème Bûche de Noël, Intense Dark Chocolate Bûche de Noël ve Mocha Crème Bûche de Noël, hepsi de kendi özgün hikayelerini anlatıyor.
(16)