Geçen yıl yalnızca ana işi bisküvi, çikolata ve şekerleme alanında 230’un üzerinde yeni ürün geliştiren Yıldız Holding, Pladis çatısı altında grup şirketleri arasındaki sinerji ile geliştirilmiş dört ürünü çeşitli pazarlarda tüketicilerin beğenisine sundu. Yıl sonuna kadar altının üzerinde ürün projesini daha hayata geçirmeyi planlayan holding, sinerji ürünlerinden 280 milyon TL satış geliri elde etmeyi hedefliyor.
Yıldız Holding İnovasyon Günü
Yıldız Holding, işini sürekli geliştirmek ve iyi uygulamaları grup geneline yaymak amacıyla beş yıldır düzenlediği “İnovasyon Günü”nü, bu yıl ilk defa şirket dışına da açarak, geniş katılımlı bir etkinlik haline getirdi.
Bu yıl beşincisi düzenlenecek olan İnovasyon Günü’nde, holdingin dünya çapındaki çalışanlarının yanı sıra, gıda sektörü başta olmak üzere şirketlerin Ar-Ge, inovasyon çalışanları da katılacak. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker’in ev sahipliğinde gerçekleştirilecek etkinlikte katılımcılar, ulusal ve uluslararası alanda ilham verici konuşmacıları dinleme fırsatı bulacak.
Ali Ülker: “Sektöre de katkı sağlamak istiyoruz”
İnovasyon Günü’nü bir şirket etkinliği olmaktan çıkarma kararını, sektörle birlikte gelişme anlayışından hareketle aldıklarını belirten Ali Ülker, “Farklı coğrafyalarda farklı şirketleri idare etmek, farklı tüketicilere ürün sunmak bize farklı bakış açıları kazandırdı. Bu kazanımları Türkiye’ye de taşımayı hedefliyoruz. Kendi ekibimizin uzmanlığını geliştirirken, buradaki sektörü de bizimle beraber daha da büyütmek istiyoruz. İnovasyon Günü’nü bu yıl şirket dışına açarak daha geniş katılımlı bir etkinlik haline getirmemizin temelinde de bu anlayışımız yatıyor” dedi.
Pladis sinerjisi ile dört yeni ürün
2016 yılı başında ana işi olan bisküvi, çikolata ve şekerleme işlerini Pladis adı altında global bir şirket çatısı altında birleştiren Yıldız Holding, Pladis’in yarattığı sinerjiyle geliştirdiği dört ürünü tüketicilerinin beğenisine sundu. Yıl sonuna kadar altı adet daha benzer ürün projesini hayata geçirmeyi planlayan holding, tüm bu çalışmalarından 280 milyon TL ek satış geliri elde etmeyi hedefliyor. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker,yeni dönem hedefleri için de şunları kaydetti:
“Artık birbirinden çok farklı coğrafyalarda faaliyet gösteriyoruz. Her bir tüketicimize ulaşılabilir fiyatlarla farklı tatlar sunma hedefiyle hareket ediyoruz. Bunu sağlamak için kısa ve orta vadeli hedefimiz, hazır/hızlı inovasyon (ready made, ready to go innovation) olarak adlandırılan, mevcut ürün portföyünü farklı coğrafyalarda, uygun markalarımızın çatısı altında ve yerel ihtiyaçlara uygun formatta sunmak. Bu anlamda hangi bölgelerde ne fırsatlar olabilir pazar araştırması yapıyoruz, prototipler geliştirip tüketici testlerine tabi tutuyoruz.
Bu çalışmalarımız ilk meyvelerini vermeye başladı. Grup şirketleri arasındaki sinerji ile geliştirilmiş ilk ürünler olarak Ülker Krispi Tırtıklı, McVitie’s Digestives Nibbles, Godiva Double Ganache ve Vanilla Creme ile Godiva Pearl tüketicilerin beğenisine sunuldu. Önümüzdeki dönemde bu sinerjiden daha fazla yararlanacağız. Yıl sonuna kadar farklı coğrafyalarda 6 ürün projesi daha hayata geçireceğiz. Bu çalışmalardan ise 280 milyon TL değerinde satış geliri hedefliyoruz.
Açık inovasyon anlayışı
2012 yılında kurulan Duyusal Analiz Laboratuvarı’nda bu alanda en gelişmiş metodları uygulayarak, bugüne kadar 750’e yakın ürün için sadece Türkiye’de 110 bini aşkın tüketicinin görüşü alındı. Yeni ürünler, tüketicilerden alınan geri bildirimlerle geliştirildi. Ürün geliştirme ve üretim süreçlerimizde bu tip girişimler ile inovasyon yaparken bakış açımızı sadece üretimle sınırlamıyor, bu yaklaşımı tüm süreçlerimize dahil ediyoruz. Her yıl holding bünyesinde ‘Senenin Yıldızları’ adı altında bir ödül platformu gerçekleştiriyoruz. Bu platformda özellikle süreçlerin iyileştirilmesine yönelik projelerimiz yarışıyor. Geçtiğimiz süreçlerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışmalarımızın holdinge katkısı 200 milyon lira civarında oldu.”
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(3)