Piyasa araştırma firması Mintel tarafından yapılan en son araştırma, ABD’li tüketicilerin yoğurtlu içecekleri oldukça sevdiğini gösteriyor. Araştırmaya göre ABD’de, 2011-2016 arasındaki 5 yıllık dönemde, yoğurt içecekleri kategorisi %62 büyüdü.
Araştırmada yoğurt ve yoğurtlu içeceklerin ABD’deki tüketimiyle ilgili veriler toplandı.
Yoğurt sektöründe yeni bir kategori olan yoğurt içecekleri, dikkat çekici bir büyüme gösterdi. Verilere bakıldığında, yoğurtlu içeceklerin dolar olarak satışı 2011’den 2016’ya %62’lik bir büyüme oranını yakaladı ve 893 milyon dolara ulaştı.
Yoğurt içecekleri büyümeye devam edecek
İçilebilir yoğurt ürünleri satışının 2016 yılında %11 büyümesi bekleniyor. Bu büyümenin gerçekleşmesi halinde, kategori üst üste 2. yıl çift haneli satış büyümesi oranı yakalamış olacak.
Yoğurt içeceklerindeki güçlü büyümeye karşında, sektörün satışlarının çoğunu halen yiyecek olarak tüketilen yoğurt segmenti sağlıyor. 2016 yılında 8,2 milyar dolarlık satışı yakalayarak tüm yoğurt ve yoğurtlu içecek satışlarının %90’ını oluşturdu. Yiyecek olarak tüketilen yoğurt satışlarının 2012 itibariyle 10 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Yoğurt ve yoğurtlu içeceklerin toplam satışına bakıldığında, piyasanın 2016 yılında %3 büyüyerek 9,1 milyar dolar, 2021 yılında ise 11,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bugün ABD’li yetişkinlerin %66’sı yiyecek olarak tüketilen yoğurt ürünlerini tercih ederken, %10’u yoğurt içeceklerini tercih ediyor.
Mintel’in ABD Gıda & İçecek biriminde Uzman Analist olan Beth Boom piyasayı yorumladı. Boom, yoğurt ürünlerinin ilk zamanlarda sağladığı canlılığın geride kalmakta olduğunu, yoğurt kategorisinin sağlıklı oluşunun ve yeni tat ve ürün tiplerinin piyasadaki ilgiyi sürdüren unsurlar olduğunu ifade etti.
Boom aynı zamanda yoğurt içeceklerinin ABD’li tüketiciler arasında gittikçe popüler hale geldiğini, bunun inovasyona da katkı sağladığını aktardı.
‘Yoğurt ve yoğurtlu içecek tüketen bireylerin %93’ü, bu ürünleri kahvaltıda tüketiyor’
Amerika’nın en çok tercih edilen 5 kahvaltılığından biri olan yoğurt, ABD’li tüketicilerin %45’i tarafından kahvaltıda tüketilmek amacıyla satın alınıyor. İlk 4 sırada ise kahvaltılık gevrekler (%65), meyveler (%55), ekmek (%55) ve kahvaltılık öğünler (%45) yer alıyor.
Ürünün ne şekilde tüketildiği incelendiğinde, yoğurt ve yoğurt içeceği tüketicilerinin %93’ünün bu ürünleri kahvaltıda tükettiği belirlendi. Bu oldukça önemli bir tespit. Ancak piyasanın atıştırmalık alanında da güçlenmeye başladığı görülüyor.
Mintel’in yaptığı araştırma, gittikçe artan sayıda tüketicinin yoğurdu atıştırmalık bir ürün olarak tercih ettiğini gösteriyor.
Bloom, yoğurdun atıştırmalık bir ürün olarak görülmesinin piyasa için büyük bir fırsat olduğunu söyledi. Bunun arkasındaki neden, ABD’deki beslenme alışkanlığında atıştırmanın önemli bir yere sahip olması.
(14)